Monday, February 13, 2012

En smule om EF

Hej alle! :-) Det er mit første indlæg, og jeg ville lige fortælle lidt om den organisation, som jeg skal rejse med. Den hedder EF, også kaldet Education First.
Da jeg skulle vælge hvilken organisation, at jeg skulle rejse med, var jeg meget i tvivl. Det var et rigtig svært valg, da det jo er dem, der skal hjælpe mig igennem opholdet, og dem der har ansvaret for mig.

Men efter at have læst en masse om alle de forskellige organisationer, valgte jeg at ansøge hos EF. De virkede som det bedste valg, og det er jeg også helt sikker på nu! :-)

Efter at have ansøgt, skulle jeg ind til samtale, og det gik rigtig godt! Jeg skulle bare snakke med en, som allerede havde været afsted (mest på engelsk), og hun var rigtig sød.

En uge efter samtalen fik jeg et opkald fra EF, og jeg fik at vide, at jeg var blevet optaget i programmet :-)
Men.... Så kom al papirarbejdet! Der var rigtig meget, som skulle ordnes, men det er jo nødvendigt, hvis man gerne vil afsted. Der skal både være styr på helbredsattest, visum, pas og meget mere. Men det er jo det hele værd, når man derefter skal til USA!!! :-) Nu er næsten al papirarbejdet ordnet, jeg magler kun nogle få vaccinationer, og så er det bare om at vente!

Jeg håber, at i fik et lidt bedre indblik i EF som organisation, men hvis i har nogle spørgsmål, så skriv dem endlig! Det er bare om at kommentere!! :-)

2 comments:

  1. Hvorhenne i USA skal du være udvekslingsstudent? :-) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Emilie :-) Jeg ved det ikke endnu, da jeg ikke har fået en værtsfamilie, men jeg håber på snart at få det at vide! Men de to første uger skal jeg på Culture Camp, som du kan læse om i mit andet indlæg :-)

      Delete